"זמן שווה כסף", האמנם?

כולנו שמענו את האמרה – "זמן שווה כסף" אבל האם אי פעם עצרנו לחשוב על זה?

האמת היא שבעלי ההישגים הנמוכים, עוברים את חייהם מתוך אמונה שזמן אכן שווה כסף. אלה אנשים שסוחרים בשמחה את זמנם בשקלים, בתקווה "להשיג עבודה טובה", ושואפים להיות חלק ממעמד הביניים.

במילים אחרות, הם החלום של הפוליטיקאים ומנהיגי התאגידים – ההמונים שטופי המוח שנותנים להם את הכוח שהם כל כך משתוקקים לו.

אבל בעלי ההישגים הגבוהים בהחלט לא מאמינים שזמן שווה כסף. אנו יודעים שתמיד ניתן להחליף כסף, אך לעולם לא ניתן להחזיר זמן שהושקע.

ובגלל עובדה זו, אנו יודעים שזמן הרבה יותר יקר מכסף.

אלופים ובעלי ההישגים הגבוהים בכל תחומי החיים מאמינים בכוח המהירות. כולנו משתמשים בכסף שלנו, למעשה, כדי לקנות מהירות.

לדוגמה…

אם אתה רוצה ללמוד לנגן בכלי או להתמחות בענף ספורט מסוים, אתה תעבור תהליך ארוך ואיטי של ניסוי וטעייה בזמן שאתה מלמד את עצמך כיצד לשחק.

לחלופין, אתה יכול לשלם עבור שיעורים ולשלוט במיומנות הרבה יותר מהר.

בעסקים אנו יכולים להתעקש על לימוד כל מיני כישורים נחוצים בעצמנו, כמו שיווק וקופירייטינג – שהם שתי מיומנויות חשובות ביותר ליצירת עושר, ללא קשר למוצר או שירות שאנו מספקים במקרה.

לחלופין, אנו יכולים להשתתף בקבוצות מנטורינג ולקבל אימון אישי וייעוץ על מנת ללמוד מיומנויות קריטיות אלו הרבה יותר מהר.

אלה מאתנו שמבינים כיצד עסקים ועושר באמת עובדים הם תמיד בקבוצה שנייה זו.

אם כי בעבר, כשלא "השגתי את זה", בזבזתי יותר מדי זמן והשארתי יותר מדי כסף על השולחן בניסיון ללמוד הכל לבד. אווץ.

הנה השורה התחתונה …

בעוד שאנשים עקשנים, עשויים לעשות זאת בעצמם, אלו אותם "חכמים" שאוספים שקל לשקל, טוענים שייקח להם חצי שנה כדי לייצר יצירה שיווקית אפקטיבית, אנו בעלי הישגים גבוהים משתמשים באימון וייעוץ של קבוצות 1-על-1 כדי ליצור, לבחון ולהתחיל להרוויח מאותה יצירה כבר בחודש הראשון.

במילים אחרות, אנו משקיעים באימון וייעוץ שוטף מכיוון שאיננו יכולים לסבול את המחשבה של לבזבז את אותם חמישה חודשים "לעבוד על השיווק שלנו" על תמחור נמוך ולבצע את כל העבודה באופן פרטני בעצמנו, כשהיינו יכולים להביא הכנסות ורווחים לאורך כל הדרך. אנו מבצעים את המתמטיקה ומבינים שההכנסות והרווחים הנוספים שנוכל לייצר במהלך חמשת החודשים האלה, עולים על ההשקעה באימון וייעוץ שמאפשרים הצלחה זו ולמקסם, לשלש ולחמש את הזמן באמצעות יצירת ערך גבוהה יותר לשעת עבודה

לדברי מיכאל גרבר ש-דן בסרטו הקלאסי – "המיתוס האלקטרוני".
ישנם שלושה שלבים מבריקים וברורים של צמיחת עסק:
הינקות, גיל ההתבגרות ובגרות. כשהוא מזהיר:

הבנת כל שלב, ומה קורה במוחו של בעל העסק במהלך כל אחד מהם, היא קריטית כדי לגלות מדוע רוב העסקים לא מצליחים תוך הבטחה שדווקא הדרך שלך עושה זאת.

אז בואו נקבל הבנה בסיסית …

שלב 1: יַנקוּת

שלב זה עוסק בכך שאתה ה"טכנאי", (או ה"עושה") של כל היבטי העסק שלך. לרבות שיווק, מכירות, רכש, שירות לקוחות, מזכירות, תאום וביצוע.
אתה עובד שעות ארוכות – לעתים קרובות שבעה ימים בשבוע! – מלהטט במה שנקרא מולטיטסטינג, בכל מיני משימות כדי לוודא שהעסק שלך שורד. ובעיקר שאתה מבצע משימות שאינן מתיישרות עם הערך השעתי שלך, (כמובן שעליך לחשב ולדעת מהו), לדוגמא:
נניח ששעת עבודה שלך שווה 500 ₪ ואתה עושה פעולה שקשורה בהנהלת חשבונות, עליה תוכל לשלם 30 ₪ לשעה לאדם אחר.
זה יחשב כזמן לא מנוצל מבחינת הזמן.
בשלב זה אתה העסק שלך (יתכן שהוא יקרא: "טכנאי חשמל", "האינסטלציה של ג'ו", "המטבחים של יוסף" וכו ').

המפתח בשלב זה הוא להבין שהעסק שלך לא יכול להישאר בשלב זה לנצח (אם כי זה באמת כל מה שרוב בעלי העסקים רוצים – לקבל עבודה קבועה מבלי שתצטרך לענות לבוס); שהוא חייב לצמוח כדי לשרוד ולפרוח. כאן מתרחשים רוב הכשלים העסקיים, מכיוון שהבעלים מסרב לעבור משלב היותו "טכנאי" ולבצע שינויים מהותיים בעסק שזה כמובן כולל החלק החשוב ביותר והוא – בניית צוות מנצח.

שלב 2: גיל ההתבגרות

כאן אתה צריך להתחיל להרכיב צוות תמיכה כדי לאפשר צמיחה להתרחש. הסוג הראשון של עזרה שאתה צריך הוא להביא על סיפון הספינה שלך, טכנאי עם הניסיון והידע לבצע את העבודה הסזיפית, הדרושה לעסק שלך, שאתה לא יודע איך או לא רוצה לעשות מכיוון שאתה לא רוצה להיות פועל בעסק שלך, אלא ליצור את מרחב הזמן וסדרי העדיפויות כדי לנהל אותו.

ברגע המדויק בו אתה מעסיק את העובד הראשון שלך, אתה הופך למנהל. לרוע המזל, רוב בעלי העסקים אינם הופכים למנהלים מיומנים. (במקום זאת, ברירת המחדל היא חזרה לאזור הנוחות שלהם להיות "עושה" של יותר ויותר פעילויות בעסק הצומח שלהם, וגורמת לכל מיני מתחים, הצפה רגשית וכאוס.) בשלב זה, אתם בוחרים אחד משלושה מסלולים אפשריים ליצירת צמיחה בעסק שלך:

חזרה למצב פשוט יותר של הינקות – עד שבסופו של דבר תבין שהעסק אינו בבעלותך – יש לך משרה (משרה מחורבנת). כשאתה מתעייף מהטחינה היומיומית, אתה פשוט סוגר את הדלתות לנצח.

צמיחה מהירה ומהירה עוד יותר, עד שהעסק מסתחרר ליציאה משליטה והרס עצמי של המומנטום שלו, בעקשנות "להסתובב שם", להתרוצץ כאחד ש"עושה" את הכל, עד שמתרחשת שחיקה והעסק מפסיק להתקיים.

לרוע המזל זהו גורלם של 99% מהעסקים, "מצב של בלבול משתולל וחיים מבוזבזים באופן טרגי", כדברי גרבר.

שלב 3: בַּגרוּת

השלב השלישי הוא בשלות, המדוגמת על ידי מיטב העסקים בעולם. התשוקה שלך לצמיחה חייבת להמשיך כדי שהעסק שלך יצליח. עליכם לפתח נקודת מבט יזמית על מנת לשרוד ולדחוף את העסק קדימה. (זמן שווה מיומנות ליצירת מקורות יזמות)

הבנה של מה זה בדיוק, ואיך לפתח אותו, הוא נושא קריטי ומורכב שנחסוך ליום אחר …

אם אתה מתקשה לנווט את דרכך בשלושת השלבים ולברר בדיוק אילו צעדים עליך לנקוט כדי שהעסק שלך יוכל לשרוד ולצמוח, נסה את נסיעת המבחן בחינם שלי ואת הצוות שלי ואני אדריך אותך בתהליך.

או שתוכלו פשוט לתת לזמן להמשיך לתקתק, לחלוף על יום נוסף, עוד שבוע, עוד חודש או עוד שנה של הכנסות ורווחים פוטנציאליים עבורכם ובני משפחתכם …

בעלי עסקים יקרים
מוזמנים לשלוח משוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *